“Elfelejtett légió”

Nemrég kaptam egy számomra hízelgő felkérést egy olyan újságtól, aminek hatalmas rajongója voltam, és ami nagyban befolyásolta a pályaválasztásomat. A cikknek a Magyarországtól 3000km-re fekvő Vidsel-ben zajló „Légifölény” gyakorlat a tárgya melynek részese lehetek mind munkavégzőként mind közvetítőként.

Ebben a bejegyzésben viszont nem ez lesz a fő téma, azt meghagyom majd az újságnak, inkább a gyakorlaton kívüli és az azzal összefüggő, de kevés publicitást kapott dolgokról írnék. Az első ezen a helyen az utazás, ami nem kevesebb, mint 6 óra repülés, egy  út közbeni  tankolással.  És itt jön képbe a cím a szállító század, mint „elfelejtett légió”.

Szeretek repülőket fotózni, de valljuk, be őszintén a többségnek nem a nagyméretű szállítógépek dobogtatják meg a szívüket pedig nagyon fontos részét képezik a légierőnek, még is mindig kicsit háttérbe szorulnak a nagy sebességű vasmadarak mögött. Ez én is észrevettem, hiszen egy könyv kapcsán szerettem volna találni pár jó képet az An-26-ról de sajnos be kell vallanom elég kevés sikerrel. Így elhatároztam, ha már úgy is több órát töltök el a gép „társaságában” így megpróbálok több figyelmet szentelni a típusnak és azt üzemeltetőknek!

Sajnos a műszakiakra kevés idő jutott, amit ígérem pótolni fogok, de az indulás előtti pillanatokban sokkal izgatottabb az ember, mint sem kreatív. Szerencsére viszont a minket szállító An-26 csak a mai napon ment vissza így sikerült „behiénáznom” magam és pár számomra értékes képpel bővíteni a galériámat. A személyzet nagyon profi és segítőkész volt és mivel a Vidsel-i repülőtér nem annyira forgalmas egy „low-pass”, vagyis alacsony áthúzást is sikerült lencsevégre kapnom. A képeket gyengébb kivitelben töltöm fel mivel sajnos a „csodagépem” otthon marad, de pótolom majd a hiányosságomat.

Itt szeretnénk köszönetet mondani a kitelepült állomány nevébe mindazoknak a pilóta és műszaki kollégáknak akik, hozzájárultak, hogy ilyen sima utunk legyen Vidsel-be.

vidsel 01_2015-03-11-10-50-27 (Másolás)  vidsel 01_2015-03-11-10-54-32 (Másolás)

vidsel 01_2015-03-11-14-50-04 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-25-02 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-25-51 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-26-27 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-27-47 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-28-48 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-29-56 (Másolás)   vidsel 02_2015-03-12-08-31-57-0002 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-31-25 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-31-01 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-33-40-0002 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-40-34 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-41-39-0001 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-42-37 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-44-06-0001 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-44-31 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-45-14 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-55-15 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-58-45-0003 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-08-58-46-0002 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-08-58-49-0001 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-09-03-40-0003 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-09-03-42-0002 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-09-03-44 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-09-03-48 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-09-03-49 (Másolás)

vidsel 02_2015-03-12-09-03-57-0001 (Másolás)  vidsel 02_2015-03-12-09-04-00 (Másolás)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s